Kutsume üles Tallinna eraldama lisaraha ühistranspordikriisi lahendamiseks

Erakond Eesimaa Rohelised Tallinna osakond teeb Tallinna Linnavolikogule ettepaneku linna ühistranspordikriisi lahendamiseks eraldada pealinna liiniveo tarbeks 4 miljonit eurot rohkem kui Tallinna Linnavalitsus on järgmise aasta eelarves ette näinud ning pakub sellega seoses välja piisavas mahus kärpeid muudes vähem vajalikes kuludes. Samuti kutsuvad rohelised muutma linna ühistranspordi juhtimist professionaalseks ja apoliitiliseks.

Rohelistele teeb muret, et linn ei suuda juba aastaid muuta seda, et üha enam inimesi kasutab liiklemiseks autot ning ühistranspordi kasutajate osakaal väheneb. Roheliste hinnangul on põhjuseks linna ühistranspordi ebaühtlane kvaliteet ning vajadustele mitte vastav liinivõrk.

„Inimesed kasutavad autot sellepärast, et nii on sageli kiirem ja mugavam. Kaasaegses linnas peaks kõige mugavamaks alternatiiviks vastupidi olema just ühistransport. Tallinnas aga tuleb sihtpunkti jõudmiseks sageli teha mitmeid ümberistumisi. Samuti on linn tunnistanud, et madalatest palkadest tingitud juhtide puuduse tõttu ei ole võimalik võtta kasutusele uusi keskkonnasõbralikke sõidukeid,“ ütles Roheliste juhatuse liige Joonas Laks.

Rohelised kutsuvad linnavolikogu üles suurendama liiniveole ette nähtud vahendeid vähemalt nelja miljonit eurot, mis suurendaks liiniveole eraldatud vahendeid viie protsendi võrra. Roheliste sõnul on selleks võimalik raha leida praeguse eelarve teiste kulude kärpimise arvelt.

Näiteks peavad rohelised võimalikuks vähendada linnakantselei avalike suhete kulutusi vähemalt miljoni euro võrra, hoida kokku nelisada tuhat eurot lõpetades „Rahuliku kooselamise programm“, tähistada tagasihoidlikumalt Hiina uut aastat, sulgeda munitsipaalkauplus, vähendada ligi kahe miljoni euro võrra eetrita Sihtasutusele Tallinna Televisioon ette nähtud toetust ning kärpida olulisel määral linnaosade valitsuste kulutusi erinevatele Keskerakonna poliitikuid propageerivatele üritustele.

„Ainuüksi linnaosa valitsuste üritusi koomale tõmmates saaks linn kokku hoida üle poole miljoni euro. Usume, et inimesed hindaksid aastaringseid mugavaid bussiühendusi märksa enam kui ühekordseid pidusid, kus saab linnaosavanema kätt suruda. Samuti on täiesti arusaamatu miljonite kulutamine telekanalile, mis sügisel näiliselt kinni pandi. Kindlasti leiaks kokkuhoiukohti veelgi, mille arvelt muuta linnas elu päriselt mugavamaks, ohutumaks ning keskkonnasõbralikumaks,“ lisas Laks.

Rohelised näevad ühtlasi probleemi selles, et Tallinna Ühistranspordi AS-i juhtimine on sügavalt politiseeritud ning allutatud poliitilisele kontrollile.

„Pole ime, et linnatranspordi valdkonnas on tõsine kriis nii juhtide palkade kui liinivõrgu osas. Linnatranspordi AS-i nõukogu on mehitatud transpordivaldkonda mitte tundvate Keskerakonna liikmetega ning ka juhi valikul on peetud silmas linna valitseva erakonna huvi säilitada linnavolikogus enamus. Tallinna Linnatranspordi AS-i nõukogu tuleb moodustada spetsialistidest ning juhi leidmiseks korraldada uus konkurss. On täitsa võimalik, et praegune juht osutub ausas konkurentsis taas valituks, kuid on seejärel oma tegevuses ka tegelikult vaba seadma esikohale linlaste huvid,“ ütles Laks.

Lisainfo:

Joonas Laks,
Eestimaa Rohelised juhatuse liige,
Roheliste Tallinna osakonna liige
joonas.laks@erakond.ee
+372 56 479 412

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: